Min förlossningsberättelse Del2

Här kommer fortsättningen... 
 
Fortfarande kvar på patienthotellet den 21/12, denna morgon när jag torkar mig är det lite lite slem men oxå lite blod på pappret, jag visar Pussen, har för mig i att vi spekulerar i om det kan ha vart slemproppen som gick dels igår dels idag men vi gör inte nån större affär av det eftersom jag inte har ont... Söndagen rullar på med samma känningar som på lördagen...Natten till måndagen däremot börjar det göra ont, jag vaknar vid flera tillfällen och försöker andas mig igenom det onda, det går bra och jag somnar om i korta stunder. 
 
Måndag den 22/12 jisses nu är det jobbigt, dock förstår jag inte alls att det är värkar jag har... Jag går ner och äter frukost i matsalen på patienthotellet, det trycker och värker på vänster sida i mage och rygg så det är rätt jobbigt och sitta ner.. Väl uppe på rummet igen gör det ont omvartannat, jag försöker hitta ställningar att sitt ligga i sängen för att det ska gå ok, jag missbrukar flera avsnitt av Bron, men måste ibland pausa för att andas när det gör ont... Jag tänker att om det fortfarande gör så ont när Pussen kommer vid tre så får vi ringa förlossningen.
 
Pussen kommer och ja det gör ju fortfarande ont så jag ringer till förlossningen och vi får komma in. Väl inne på förlossningen får vi vänta en stund och jag minns att jag inte kan sitta ner för det gör så ont i ryggen och vänster sida på magen, vi blir sedan insläppta i ett rum och uppkopplande på CTG. Krigarns hjärtljud är bra de försvinner dock vid varje värk jag har.... Minns att barmorskan sa att jag hade sammandragningar, blev nästan arg då sammandragningar nja det hade jag haft innan och detta var inte i närheten av en sammandragning...  Efter ca en timme så får vi ett övernattningsrum på förlossningen, till min stora lättnad finns det en säng till Pussen oxå. Eftersom jag har så ont och vi endast befann oss i vecka 24+6 så får jag en brickanylspruta vid 16 tiden detta för att skjuta upp eventuell förlossning, detta har jag dock förstått i efterhand, tänlite då att bricanylen gör så att förlossningen skjuts minst en vecka... Vid 18 tiden kommer läkaren, barnmorskan och undersköterskan in, läkaren undersöker mig med ultraljud på magen och vaginalt ultraljud för att bilda sig en uppfattning om läget, livmodertappen är stängd men han ser ngt till vänster i livmodern som han inte vet hur han ska tolka, han förklarar att det kan vara så att det är blod ansamling, eller att om man är omföderska kan man vara lite öppen, vi fick inga klara svar....Läkaren ordinerar brickanylspruta för att förhala förlossningen och han säger även att antibiotika ska ges i tre omgångar inravöst. Barnmorskan menade på att bricanylen hjälper mot värkarna Max 1,5 timme, visst kom smärtan tillbaka efter typ två timmar men den var ändå uthärdlig så jag bad inte om nästa brickanylspruta förrän vid 22. Därefter somnar Pussen och jag försöker sova men sover väldigt dåligt den natten, vaknar av och till och måste vända mig och har en del värkar, vid ca 03,30 är smärtan jobbig igen så jag ringer på barnmorskan som kommer och ger en ny brickanylspruta. Jag kan somna igen och sover tills runt 8 då barnmorskan kommer för att ge antibiotika igen.
 
fortsättning följer.....
 
Over and Out!!

Ordet är ditt

Ordet är ditt:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Lämna ett avtryck här:

Trackback
RSS 2.0