Testlagat

Idag har jag lagat för oss en ny rätt, vi får se vad betyget blir.


Receptet hittade jag på Arla, jag gjorde dubbel sats av såsen eftersom jag e ett stort fan av sås, sen blev det klyftpotatis och herrikuverts till istället :)


Kyckling med parmaskinka och balsamsås

Kyckling med parmaskinka och balsamsåsKycklingfilé slås in i parmaskinka och blir läckra knyten i krämig sås som smaksatts med balsamvinäger, oregano och vitlök.

Ingredienser

8 kycklinglårfiléer eller 4 kycklingfiléer, 500 g 
1 tsk salt 
1 krm svartpeppar 
2 tsk oregano 
4 stora eller 8 små skivor parmaskinka 
2 dl Arla Ko® vispgrädde 
2 msk balsamvinäger 
1 msk konc kycklingfond 
2 pressade vitlöksklyftor

Gör så här

  • Sätt ugnen på 225°.
  • Krydda kycklingen med salt, peppar och oregano.
  • Bryn den i smör i en stekpanna.
  • Linda skinkskivorna runt kycklingen och lägg i en ugnssäker form.
  • Vispa ihop grädde, vinäger, fond och vitlök.
  • Häll det i formen.
  • Stek i mitten av ugnen ca 15 min.
  • Strö ev över lite färsk oregano.
  • Servera med frästa grönsaker. GI-inspirerat recept (medel).
    Vad äter du till middag idag?!

    Over and Out!!!




Ordet är ditt

Ordet är ditt:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Lämna ett avtryck här:

Trackback
RSS 2.0