The D day!

Sjukt kallt är det ute, jag är jue verkligen inget stort fan av denna o kommande årstid, vad är vitsen m kyla egentligen?! Termometern ute visar på 2 grader, fattar ni två grader helt sjukt kallt jue, fick oxå höra att det skulle snöa i natt, ush o fy...

Skolan o redovisningen idag gick rätt smärtfritt, gött. Nu är det ingen skola på två veckor utan istället VFU, vilket är ngt jag verkligen ser fram emot, har många ideer om vad jag o de små barnen ska få roa sig med.

Idag kommer min älskade Maja, fy så saknad du är, men det är mkt o göra innan dess, ska städa, rengöra mig, gör mig vacker o fixa räk smörgåsar, ingen rast ingen ro ;p Men sen när han äntligen kommer blir det mysa av, ljus vin o massor m Maja kan det bli bättre?!

Jag ringde o kollade hur det gick m min bil idag oxå, o tjaa det gick la sådär. Han som jobbar m den hade varit o införskaffat en ny startmotor på skroten, men nu var han inte helt säker på att det var det som var felet. Men hallå, ska man inte kolla upp sånt innan man lagar?! Ja, det vart jue tydligen inte det billiga alternativet heller, så minst 1700 kr, bara att bita i det sura äpplet antar jag :( Men hur beter man sig om det nu är ngt annat fel på bilen, ska jag då behöva betala detta o en massa mer, känns inte riktigt ok. Men som tur är skulle Betty vara klar i dag lr imon, o jag hoppas på att det blir imon för då kan Maja följa m o prata m reparatören, är jue inte riktigt min avdelning känner jag....

Mina fingrar håller på att värmas upp i skrivade stund, o mina öron hetter som aldrig förr... Jag har varit ute o gått m Goofy, vi gick till kyrkogården o minnenslunden där, jag tände ett ljus för alla mina saknade. Inget som jag har som tradition o göra på Alla Helgon egentligen. Men Goofy skulle dit o jag kände att jag oxå ville, så tjaaa nån gång ska la vara den första... Jag brukar ängna tankar åt dem iaf på mitt eget sätt, tex när jag ser ngt som påminner om dem, jag känner en doft som påminner om dem och när jag umgås m de som var ännu närmre dem än vad jag var.

Om jag ska ta o sätta igång m alla måsten nu kanske...


Hoppas ni får er en fortsatt fin dag i kylan o att ni som gillar snön får se den idag!


Over and Out!!!


Ordet är ditt

Ordet är ditt:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Lämna ett avtryck här:

Trackback
RSS 2.0