Dagens Ah....

Här sitter jag i Hannas mysa lilla studentlägenhet, o det doftar av Nisses, underbart :D

Vi har just haft en väldigt intressant konversation om Palt, ja maträtten Palt...Vi var båda helt bombsäkra på att vi visste vad palt var, allt så smet av blod, typ att jämföra med pannkaksmet....Detta har vi nämligen sett o lärt oss i Emil i Lönneberga....Ingen av oss kände att palt hörde till favorit maträtterna, tjaa vi kom fram till att ingen av oss ens ätit palt...Har du ätit palt?! Vet du vad det består av?!

Jag har lärt mig någon av vårat skitsnackande, att palt inte är blodsmet, utan en klump av potatis, mjöl, fläsk o salt...Denna rätt kommer från Norrland.... Jag googlade paltt för att få se hur det såg ut, vilket inte var aptitligt överhuvudtaget...Då kom jag på vad rätten liknade nämligen kroppkakor, vilket är en smålänsk rätt som består av en klump av potatis, mjöl, salt o fläsk o lök..Denna rätt är däreemot en som jag gllar, dubbelmoral till tusen ska jag säga er, för detta är alltså två rätter som i princip består av samma saker o ser likadana ut...Jag äcklas av den ena o jag gillar den andra, illa, illa....

Så nu är frågan vad heter rätten som är gjord av blodsmet mina kära rumpnissar?!




Palt




Kroppkakor

Ser ni nån skillnad?!

Over and Out!!


Ordet är ditt
Så här skrev: Lisa

det heter blodpalt.. och är samma som palt förutom att man har i blod i smeten...



2008-11-20 @ 19:46:27
URL: http://goofys.blogg.se/
Så här skrev: Hanna

mamma ringde... hon kunde inte ens höra vad jag sa i telfon... hahaha... jag blev typ beodrad att hålla tyst ;) hahaha! sicken röst.

2008-11-21 @ 08:47:45
URL: http://hannathoresson.blogg.se/

Ordet är ditt:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Lämna ett avtryck här:

Trackback
RSS 2.0